Innstillinger

Under instillinger for nettbutikk styrer du mye av oppsettet til nettbutikken din. Dette er delt opp i fem underfaner.

Innstillinger for nettbutikk

Avdelingsnummmer: er for å dele splitte regnskapet mellom nettbutikken og den fysiske butikken.

Sortering av varer: bestemmer hvilken rekkefølge varer skal vises i som standard når man besøker nettbutikken.

Eksterne lenker: gir deg mulighet for å legge opp linker til eksterne sider dere måtte ha på de forskjellige sosiale mediene, samt evnt. trygg e-handel. Her må du da legge inn URL`en til de aktuelle sidene.

Beskrivelse av betingelser: er ment for å gi basis info raskt til kunden uten å måtte lese gjennom vilkårene til nettbutikken. Det skal kun være noen få ord på hver linje.

Google Analytics: gir mulighet for å linke opp mot den eksterne google- kontoen for å bedre kunne samle inn data. Det samme gjelder Google- Tag Manager.

Facebook pixel ID: gir mulighet for å linke opp mot Facebook sin markedsføringsplattform

PS:

Ønsker du mer info om Google og Facebook? 

Ta kontakt med vår markedsføringsavdeling på cro@shoplabs.no så hjelper vi deg :)


Bilder og logoer

Logo til topptekst er logoen for headeren (toppen av nettbutikken)

Logo til bunntekst er logoen for footeren (bunnen av nettbutikken)

Bakgrunn -Standard er kun for utvalgte maler

Bakgrunn - footer viser et bildet i footeren (er kun for utvalgte maler)


Salgsbetingelser

Vi har lagt opp til at det meste at alt av papirarbeid skal være mest mulig enkelt for dere og har derfor også lagt opp standardtekster på betingelsene rundt faktura – samt standard kjøpsvilkår.


Ved å deaktivere standardvilkårene vil det være mulig å skrive om disse og formulere de til å passe butikkens egne vilkår best mulig.


E-poster

Her ser du malene som blir brukt når en e-post går ut til en kunde. Her er det også viktig at oppdatert angrefristskjema blir lastet opp. Dette gjøres ved å laste ned malen som du får tilgang på ved å trykke på last ned mal. Du får da en pdf hvor du fyller ut butikkinformasjonen. Når dette er gjort trykker du velg fil for å laste opp det nye skjemaet med korrekt informasjon.

Forsendelser

Inne på forsendeler setter du opp fraktløsningene for nettbutikken. Peri dag tilbyr vi direkteintegrasjon mot Postens Mybring-løsning.

Bruk postoppkrav: gir mulighet for å sende en pakke og at posten krever inn betaling ved utlevering.

Bruk pick-up-points: gir mulighet for å velge og hente varen i butikk.

Pick-up-points prioritet: bestemmer hvilken rekkefølge fraktalternativer skal være synlig.

For å aktivere integrasjonen må det legges inn informasjon fra Mybring- kontoen (har dere ikke konto, send mail til hjelp@shoplabs.no så sørger vi for at Bring kontakter dere).

Mybring API UID: er e-postadressen som er knyttet opp mot Mybring- kontoen.

MyBring API-nøkkel: er en nøkkel generert i mybring systemet, du finner denne under innstillinger og API  inne på Mybring - kontoen.
Se eksempel på nøkkel:  "3fafcfe2-0db9-4101-8476-ffd8834629c1".

MyBring API-kundenummer finner du samme sted som API-nøkkelen, se eksempel: "PARCELS_NORWAY-00000001964"


Leveringsprodukter

Her bestemmer du hvilke fraktalternativer du ønsker tilgjengelig fra Posten.

Aktiv: ved å huke av på denne boksen vil fraktalternativet bli synlig i nettbutikken.

Fraktmodell: 

Du kan velge mellom tre fraktmodeller:

  • Standard: Standard gir prisen posten beregner automatisk ved utsjekk
  • Fastpris: ved fastpris så setter du en fastpris dere vil ta uansett hva dere blir fakturert for
  • Justert pris: tar utgangspunkt i prisen posten beregner og justerer den opp eller ned avhengig av hva du velger

Fri frakt fra beløp: gir mulighet til å tilby gratis frakt når handlekurven når en viss sum.

Prioritet: Her velger du om et fraktalternativ skal komme høyere opp på listen foran de andre.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.