Roller

Roller gir deg mulighet for å definere forskjellige tilganger som de forskjellige ansatte skal ha. Som standard følger en systemadministrator roller med som gir tilgang til alt.

Opprette rolle

For å opprette en rolle trykker du enkelt på opprett rolle.

Du får da mulighet for å fylle følgende:

  • Tittel: Hva rollen skal hete
  • Beskrivelse: Intern beskrivelse av rollen (ikke påkrevd)
  • Tilgang til funksjoner: Her bestemmer du hvilke tilganger som skal gis
    • Vis: gir kun mulighet for å se de forskjellige områdene uten å gjøre endringer
    • Opprette: gir mulighet for å opprette nye enheter innenfor de forskjellige områdene
    • Oppdater: gir mulighet for å endre eksisterende enheter innenfor de forskjellige områdene.
    • Slette gir mulighet for å slette eksisterende enheter innenfor de forskjellige områdene

Når alt ser ok ut trykker du enkelt på den grønne lagre knappen og du er i mål :)

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.