Returordre

Har du fått en retur i nettbutikken, administreres disse her.

Oversikt

Når en kunde har søkt retur i nettbutikken, dukker den opp her. Her får du oversikt over alle returer. På høyresiden har du filterfunksjonen for å kunne finne én spesifikk retur.

Behandle returordre

For å behandle en retur trykker du på blyanten på den aktuelle ordrelinjen. Når du så kommer inn på returordren vil du få noen alternativer:

  • Kanseller
  • Endre
  • Vis returseddel
  • Bekreft retur
Kansellere returordre:

Om returen av en eller annen grunn ikke skal fullføres trykker du bare på kanseller og returen blir stoppet.

Endre returordre:

Skulle det vise seg å være en feil på returen trykker du på endre. Her kan du forandre på detaljene til returen før den bekreftes.

Vis returseddel:

Skulle det være behov for det, kan du hente opp returseddelen som er generert for kunden ved å trykke på vis returseddel.

Bekreft retur:

Om alt ser helt fint ut trykker du på den grønne knappen bekreft retur og kunden får da en e- post om at alt er ok. Varen blir ført tilbake på lager og pengene refundert til kunden.
OBS! Er det et kjøp gjort med kort må du være oppmerksom på at kreditering tilbake til kundens kort eller konto kan ta opptil to uker!

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.