Behandling av ordre

Når en ordre kommer inn vil den stå registert som mottatt, og vil da være klar for behandling.

Oversikt

For å behandle en ordre trykker du enkelt på blyanten på den aktuelle ordren.

Når du kommer inn på ordren har du full oversikt over ordren.

Øverst har du mulighet til å kansellere, endre og sende (fullføre) ordren

Nedenfor får du all informasjon om kunden: faktura- og leveringsinfo ved siden av betalings- og frakt informasjon.

Ordrelinjer viser alle varene som er bestilt.

Under ordrelinjer får du oversikt over betalingsstatus og her får du detaljer om betalingsvalg og status.

  • Reservert beløp viser hva som er holdt av.
  • Overført viser hva som er overført til butikken.
  • Kreditert viser hva som er refundert til kunde.
  • Faktura gir mulighet for å hente ut kopi av fakturaen

Forsendelse viser info om den eventuelle forsendelsen med sporingsnr, mulighet for å skrive ut pakkseddel og forsendelsesetikett
Notater gir mulighet for å legge inn intern info om ordren som kan være nyttig.

Sending av ordre

Når en ordre er kommet inn, alt ser greit ut og varen(e) er klargjort for utsending trykker du enkelt på send ordre. Du vil da få opp en rute for å redigere eventuell pakkeinformasjon.

På "kolli" fanen kan du legge inn detaljert info om pakken, men dette er egentlig ikke nødvendig lenger da Posten uansett får all den informasjonen når pakken blir levert inn.  Skulle ordren mot formodning ikke få plass i en eske kan du opprette flere kolli ved å trykke på den blå knappen legg til kolli.

For åopprette sendingen må du så trykke deg til fanen forsendelser i samme vindu. Her kan du velge og endre fraktmåten, eller bekrefte den som allerede er valgt av kunde. Når alt ser riktig ut, trykker du på lagre forsendelse.
Kunden vil da motta en e- post om at ordren nå er klargjort og på vei pluss en link til sporing av pakken.

Det siste som da gjenstår for deg før du leverer pakken på postkontoret, er å printe ut pakkseddel som nå er blitt generert nederst på ordresiden (den skal på innsiden av pakken), samt forsendelsesetikket som du klistrer på utsiden av pakken.

PS: Er det en pakke- i -postkasse - forsendelse? Les videre på Forsendelser.

Da er det siste som gjenstår å få levert pakken på postkontoret.

Endring av ordre

Om en kunde har tatt kontakt etter at en bestilling er mottatt, vil det fortsatt være mulig å endre på denne frem til det er trykket på send ordre.


Du trykket enkelt på den blå knappen endre og dette vil åpne opp muligheten til å endre på stort sett alt på ordren – alt fra leveringsinfo, til varer som skal sendes, osv.

OBS:  Det er ikke mulig å legge til flerer varer som igjen øker kjøpesummen på ordren så lenge betalingen er utført enten med faktura eller kort. Endres betalingen til Faktura/Bank eller postoppkrav (om det er aktivert) så vil det være mulig.

Kansellering av ordre

Er det en ordre som av en eller annen grunn ikke skal fullføres, trykker du på den røde knappen kanseller.
Orderen blir da stoppet, betalingen tilbakeført til kunde og varene tilbakeført på lageret.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.